16 Şubat 2009 Pazartesi


Meditasyon:


Çalışmaya başlarken grupla veya tek başına önce bir meditasyonla dış dünyanın bizim yaşamımıza getirdiği telaştan, zihinsel karmaşadan arınmak ve yapacağımız işe zevkle odaklanabilmemiz için meditasyon yapmayı öneriyorum. Daha önce meditasyon yapmadıysanız ilk birkaç meditasyonu deneyimli birisiyle yapmalısınız.Nefes, özellikle köke kadar alınan veya en azından mide ve diyafram nefesi çok değerlidir. Bilmiyorsanız öğrenmenizi tavsiye ederim.

1-Rahat bir sandalyeye dik olabilecek biçimde oturun, mümkünse ayakkabılarınızı çıkartın üzerinizde sizi sıkabilecek kemer vb aksesuarları gevşetin. Kan dolaşımınız rahat olsun. Derin nefes alın, burnunuzdan ve sakin ve yavaş bir biçimde verin. Gözlerinizi kapatın, nefesinize odaklanın, yaklaşık üç dakika kadar.

2- Sakince nefes alıp vermeye devam ederken yavaş ve teker teker yüz kaslarınızın gevşediğini hissedin. Çenenizi gevşetin. Ağzınız hafifçe aralanabilir.

3-Yüzünüzü ve boynunuzu gevşetin, başınızı yavaşça kendi etrafında çevirin iyice gevşediğini hissedin.

4- Omuzlarınızı yavaşça çevirerek gevşetin, ellerinizi iki yana açın ve sonra göğsünüzde birleştirin ve daha sonra karnınıza indirin.

5-Ellerinizi yavaşça dizlerinize indirin.

6-başınızdan başlayarak omurgalarınıza odaklanın ve her omurunuzu tek-tek gevşetin. Kuyruğunuzun ucuna kadar rahatlayın.

7-Dizlerinize geri dönün ve onları gevşetin bacaklarınızın, ayak bileklerinizin ve ayaklarınızın gevşediğini hissedin.Gözlerinizi açmadan ve sakin nefes almaya devam ederken gözünüzde canlanan renklere ve imgelere odaklanmaya çalışın. Birkaç dakika bunu yaptıktan sonra zevkli neşeli, keyifli bir müziğin eşliğinde, malzemelerinizi keşfe çıkın. İmgeler gelmişken onları orada biçimlendirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder